Když nemá e-shop zákazníky
K provozování internetového obchodu toho není zapotřebí mnoho. Stačí, aby si kdokoliv takový e-shop pořídil, stačí mít v něm co prodávat a zdá se, že už nic nebrání tomu, aby se tím dotyčný živil. Jenže ono to, co tu zaznělo, vlastně pořád ještě nestačí k tomu, aby mělo smysl se podobnému podnikání věnovat. Je tu zapotřebí ještě jedna, a to velice důležitá, ba přímo zásadní věc. K tomu, aby měl internetový obchod smysl, je zapotřebí mít i zákazníky.
Nevěřte tomu, že když si někdo založí internetový obchod a v tomto představí světu nějakou nabídku, automaticky uspěje. Ani ta nejlepší představitelná nabídka totiž ještě nemusí vůbec nic znamenat. I ta může být třeba i stoprocentně ignorována. I když vlastně ne ignorována lidmi a potenciálními zákazníky, ale internetovými vyhledávači. Což je ale v důsledku vlastně jedno a to samé.
Každému e-shopu se prostě může stát, a velice často se to i stává, že se jeho odkaz neumístí dobře v internetových vyhledávačích. Takový vyhledávač onen obchod najde a zhodnotí podle svých kritérií, a když mu tu něco nevyhovuje, nepředstaví ho veřejnosti tak, jak by bylo záhodno. Umístí ho v seznamu podobných nabídek někam daleko, kde už ho nikdo hledat nebude, a tím v podstatě zpečetí jeho osud.
Ale naštěstí se i pak ještě vše zachránit dá. Optimalizací pro internetové vyhledávače. Tedy činnostmi, které mají za úkol učinit z nedokonalého e-shopu e-shop dokonalý. Takový, jenž si zaslouží být internetové veřejnosti představen výhodně, tak, aby ho kdekdo našel.
A tak existuje i SEO pro Shopify, i SEO pro Shoptet, i optimalizace pro jiné platformy, na kterých se internetové obchody vytvářejí. A kdo si nechá svůj internetový obchod optimalizovat, tedy vylepšit po technické a obsahové stránce, má velkou šanci na to, že se nakonec dočká své klientely a uspěje.